Az ünnepi teendők sűrűjéből kiszakadni, és az éves fáradalmakat magunk mögött tudni, a legkiválóbb úticél Ausztria. A két éjszaka, három napos pihenésünk céljaként, Ausztria gazdag kulturális látnivalói helyett – amelyek egy külön túrát érdemelnek -, ezúttal a család összeszervezésére, gyerekekhez igazított városnézésre és legfőképpen a téli aktivitásokra helyeztük a hangsúlyt. Ehhez meglátogatott helyszíneink voltak Bécs és Puchberg

Advent után is van élet Bécsben

A Budapesttől mintegy három óra alatt elért Bécsben izgalmas elkapni az ünnepi pompa utózöngéit. Valóságos felüdülés bolyongani a bécsi vásár utolsó napjaiban (dec. 26.-án zár a Városháza előtti Wiener Christkindlmarkt). A téren keresztben-hosszában felállított fabódék csecsebecséi, jellegzetes rumos puncsai, hangulatos, térhatású ünnepi fényei, lampionjai, kihangosított karácsonyi zenéi valóságos „Winter Wonderland”-be repítenek bennünket, mintha a Vörösmarty téri és a Bazilika előtti vásárok nagytestvérét üdvözölhetnénk az osztrák főváros főterén. De nem ez az egyetlen adventi helyszín a városban, hiszen lenyűgöző kirakodóvásár található többek között a Schönbrunni, ill. a Belvedere kastélyok előtereiben is.  Aki beltéri programot tervez, annak érdemes a kastélyokban megrendezett időszakos vagy állandó kiállításokhoz várakozó sorokat végig állnia, hogy olyan páratlan élményben részesülhessen, mint pl az ottlétünk alatt látogatható Klimt és Schile tárlat. Ám aki a téli szabadtéri aktivitások híve, annak mindenképpen érdemes kipróbálni a Városháza előtt ideiglenesen felállított grandiózus korcsolyapályát, mely február végéig várja látogatóit. Akinek valaha kori volt a lábán, az biztos nem tud elmenni mellette, anélkül, hogy ne élvezze ki páratlan adottságait, aki pedig úgymond „korcsolyaszűz”, annak tökéletes alkalom a kezdésre kialakított kispálya felavatása. A haladó terep zeg-zúgos ösvényei, lankái, kanyarjai és körpályái valódi ínyencségként tárulnak fel még a leghétpróbásabb korisok előtt is. Zárható szekrény, az öltözéshez kiterjedt padsorok és koribérlés is biztosított, továbbá elsősegély bódé, állandó, profi elsősegély felügyelettel (általunk sajnálatosan letesztelve). Aki pedig inkább a pálya széléről kívánja szemlélni az eseményeket, forró karácsonyi puncsot vagy kakaót szürcsölgetve, pokrócba bugyolálva integethet fel-felbukkanó rokonainak. Belépési díjak és további információ a www.wienereistraum.com honlapon beszerezhető. Aki ide indul, úgy készüljön, hogy órákig nem fog elszakadni. De azon se lepődjön meg, ha annyira kifárad, hogy következő programként csupán a szállás elfoglalását és egy jó nagy alvást tud aznapra beiktatni.

Többféle szálláshely közül válogathatunk Bécsben. Számunkra a legpraktikusabbnak, legkényelmesebbnek és megfizethetőbbnek az airbnb típusú szállás vált be. Gyakorlatilag a két éjszakára egy saját kis lakásunk volt. Nem kellett tartani, hogy esetleg egy szállodában a többi vendéget zavarja a gyerekek hancúrozása, és minket sem háborgatott senki. A szomszédokkal alig találkoztunk az ottlétünk alatt. Otthonos két szoba, előszoba, pakoló térrel, étkezős nappali, kanapéággyakkal, családi mozizásra alkalmas tv-vel, háló, tisztán tartott mosdó, és pici, ám jól felszerelt konyha várt bennünket, ahol magunknak főzőcskézhettük a vacsorát, reggelit, kávét, teát, elkészítettük a túrára a szendvicseket és jutott hely a mindenki által bepakolt egy-egy rúd beiglinek is. Modern, tiszta, extrákkal nem rendelkező, de a célnak megfelelő lakás, hetünknek tökéletesen elegendőnek bizonyult, 7000ft/fő /éj körüli áron. A lakás kiadóval nem is találkoztunk, ettől a bejutásunk kalandosra sikerült, mert telefonhívásra nyíló kapu és kódos kis szekrénybe rejtett lakáskulcs vártak megfejtésre. Cserébe utolsó nap 10.00 –kor senki sem dörömbölt, hogy azonnal hagyjuk el a lakást, és takarító személyzethez vagy egyéb szálloda szabályzathoz sem kellett alkalmazkodnuk.

SCHNEEBERG

Aki Bécs nyüzsgésétől eltávolodni, és a Budapesthez legközelebb eső havas hegycsúcsokban gyönyörködni szeretne, az vegye útját Puchberg am Schneeberg felé. A Schneeberg- i hegyvidék Bécstől mintegy óra autózásra található. Csodálatos havas csúcsaival, völgyekben meghúzódó kis falvaival, bámulatba ejtő fenyveseivel, messziről kiragyogó sípályáival, felbukkanó régi várak látképével, rabul ejti az idelátogatókat. Barangolásunk egy kedves kis 19. századi üdülővároskába, Puchbergbe vezet, amely barátságos faváz szerkezetes vendégházaival, a városka közepén dísztavacskával, kisvasúttal, hegyi kilátóval, várral, mosolygós vendéglőseivel, forró csokijával és ünnepi díszeivel elidőzésre és visszatérésre csábítja az erre tévedőket. Innen már akármerre indulunk tovább, havas táj, kis hegyi patakok, vendégházak, sípályák és hóágyuk csodálata vár ránk, mintha egy élő képeslapba csöppennénk. A sípályán, amire rábukkantunk, a két ünnep között meglehetősen kevés síelő volt, aminek külön megörültünk. Egy felvonó, az aljában kiváló vendéglővel (finom sültkrumplival), egy kisebb lesikló rész és egy nagyobb pálya tartozott hozzá, ahol velünk együtt kicsi ám annál lelkesebb csapat hódolt a síelés, snowboardozás, és szánkózás örömeinek. A kimerült sportolók, pihenésképpen, a pálya szélén elnyúló, varázslatos vízgyűjtő tóban gyönyörködhettek. Mint megtudtuk, Bécs kristálytiszta vízellátását ebből a hegységből biztosítják. Mivel mi kisgyerekekkel voltunk, és ott tartózkodásunk elsődleges célja nem a sportüdülés volt, a felvonón sajnos nem mentünk fel, csak a kis csúszkálót használtuk, végeláthatatlan hócsatározásra, csúszkázásra, szánkózásra, a hozzánk hasonló kirándulókkal együtt. Már ez is óriási élményt jelentett a gyerekeknek, akik itthon nem igen látnak tartós havat. Kicsik és nagyok önfeledten, kipirult arccal örültünk a hónak, a csodálatos tájnak, az együttlétnek, a játéknak. Biztos, hogy még visszatérünk és igyekszünk majd kihasználni a pálya adta további lehetőségeket.

Néhány adat Schneebergről: Alsó-Ausztria legmagasabb hegye, 2075 m; egy 7,8 km-es sípálya rendszere van, haladó és kezdő pályák (és csúszkázó dombok J ), 840 és 1210m-es magasság között;  3 felvonóval, felnőtt napijegy: 29eur, gyerek napi jegy: 18eur;  Budapesttől 290km.

Harmadik napra, visszatérvén Bécsbe, hazaindulás előtt rövid városnézést terveztünk. Az Opera alatti mélygarázsban hagytuk az autót és onnan indultunk a sétáló utcán. Beértünk a kihagyhatatlan Julius Meinlbe, ahol két emeleten a legkülönfélébb csokoládékat kapni, és a Klimt boltba, melynek az emeletén kiállítás is található. Gyertyát gyújtottunk a Stephansdom-ban és valódi kuriózumként megcsodáltuk a bécsi Herendi porcelánboltot is. És bár nem terveztük, de természetesen ekkor sem tudtunk távol maradni a korcsolyapályától és stílusosan, korizással búcsúztunk a várostól.

Ausztria azért nagyszerű választás a család éves összehozására, mert közel van, hangulatos és számos téli kalandot nyújt. Az idegen nyelvekkel hadilábon állóknak sem kell zavarba jönniük, mert az osztrák vendéglátók fel vannak készülve a magyar turistákra, a vendéglátós személyzet, éppúgy, mint az idelátogató turisták jelentős része magyar.

Felejthetetlen, sílesiklós, korcsolyázós, téli csodaországos pár napot tölthettünk itt, ahol a kinti friss hidegben kicsit megállítottuk az időt és összemelengettük a szívünket. Méltóképpen zárhattuk le az évet. Mi bizonyára visszatérünk, és ezt ajánlanám másoknak is.

[et_pb_shop type=”sale” show_pagination=”on” _builder_version=”4.3.2″ rating_text_align=”justify”][/et_pb_shop]